رواية انتي ملكي انا (عشق الزين) الفصل السادس 6 بقلم شروق خالد
إنتي ملكي انا 《عشق الزين》 6
آلكاتبه شروق خالد
زين وهو يدخل الفيلا وهو حامل رغده على يده
رغده وهي تبكي وتصرخ وتضرب برجليها فيه وتصرخ بصوت عالي وتقول رجعني عند ماما يا حيوان انت رجعنا عند ماما انت عايز مني ايه
زين وهو يضحك عليها ويضربها على ظهره بيدها ويقول لها اخرسي مش عايز كلام كثير وموضوع امك وابوك تنسي ما يتفتحش تاني ولا قسما عظما هعمل اكتر من اللي كان بيعمله ابوكي وانا عارف باباك كان بيعمل ايه
رغده وهي تبكي وتقول وهي تشهق وانت مالك بيا حرام عليك
رحمه وهي تجري في الشارع الى منزل عادل وتضرب على وشها وتقول بنت راحت مني بنت راحت مني يا ناس بنت راحت مني بنتي الوحيده اللي عشت عمري كله بتعذب من ابوها راحت مني بغمضه عيني تدخل المنزل عند عادل وتضرب الباب بشده وتصرخ وتقول افتح يا عادل افتحي يا امل افتحي شوفي حصل ايه في اختك
عادل.. وامل.. وحسين.. يجروا على الباب
امل وهي تجري على اختها وتقول مالك رحمه ايه في ليه صوتك عالي كده وايه المنظر اللي انت فيه ده وازاي خارجه بهدوم البيت كده انت جننتي في حاجه حصلت لمحمد ولا رغد انطقي حرام عليك وقعتي ركبي
شروق خالد
رحمه وهي تصرخ وتضرب على وشها يا ريت هي اختي كان محمد كانت عمله ما كنتش هقدر اقول عليه اي حاجه لكن كل عمايل محمد جاء في بنتي محمد عمل نصيبه في الشركه وصاحب الشركه دي خد بنتي مني
عادل.. وهو ينظر اليها بصدمه يعني ايه ياخذ رغد من المنزل يعني ايه هي الدنيا سايبه انا اروح ابلغ الشرطه عليه
حسين وهو يمسك يده ويقول له استنى بس يا عادل لما تشوفي ايه فيه وايه الحكايه دي هروح نقول وايه للشرطه اصبر بس لما نفهم الحكايه
وينظر الى هو محمد فين مش عارف النصيبه اللي هو بيجي فيها دي ولا ايه ولا يكون داري على حل شعره على القهاوي اللي بيقعد عليها دي
شروق خالد
رحمه وهي تبكي.. مش عارفه مش عارفه انتوا اول حد جه على بالي ما فكرتش في محمد ولا غير محمد انا عمر محمد ما هينقذني من اللي انا فيه ده عشان هو السبب فيه
ارجوك يا حسين ارجوك يا عادل ترجعوا لي بنتي انا ما ليش غيرها في الدنيا دي حرام عليكم رجعوا لي بنتي رجعوا لي نور عيوني
محمد وهو يصرخ في الجميع بقول لكم انا ما اخذتش حاجه انتم ليه مش عايزين تفهموا انا عمري ما امد ايدي على حاجه مش بتاعتي حرام عليكم
شروق خالد
احد الامن وهو ياتي ويقول له خلاص يا محمد زين باشا خليه يمشي واول ما توصل البيت رن على الباشا عشان عايزك ويقول لك محضر لك مفاجاه هتعجبك قوي
محمد وهو ينظر بصدمه يعني ايه محضر لي مفاجاه ليه زين باشا راح البيت عندي
شروق خالد
احد الامن وهو ينظر اليه ويقول له اه من اول ما سمع النبي انك في فلوس غايبه من خزنه رايح البيت عندك على طول
محمد وهو ينظر اليهم بصدمه ويجري الى المنزل بسرعه رهيبه جدا
رغده وهي تبكي وتجري تستخبى في زاويه في الغرفه وتضم رجلها الى صدرها وتقول بصوت كله بكاء وحزن انا عايزه اروح انا عايزه اروح عند ماما انا عايزه عادل حرام عليك سيبني
شروق خالد
ينظر اليها زين ويقلع الجاكيت بتاعه ويرميه على الارض ويفك الكرفته بتاعته وارميها ارضا على الارض ويشمر يدين القميص ويقول لها مش عايز اسمع صوتك انت فاهمه ولا لا
تنظر اليه رغد وتضع راسها وسط رجليها وتبكي بصوت ضعيف جدا
جيهان وهي تصرخ يعني ايه يجيب طفله صغيره البيت هنا انا مش هسكت له ابدا هو فاكر نفسه في غابه هنا ولا ايه اذا كان عمايله كلها اللي بيعملها بره وما قلتش عليه حاجه لكن عمله دي يعملها هنا عندي في البيت لا مستحيل انا هكلم ابوه اخليه يتصرف معاه
شروق خالد
سليم وهو ينظر الى امه ويمسك التفاحه من على الترابيزه من طبق الفاكهه ويترمي على الانتريه وهو يضحك وتفتكري بابا هيقدر يعمل ايه لزين ما تحاوليش يا امي لو وقفتي قبال زين هتخسريه
جيهان.. يعني ايه لو لو وقفت اقباله هخسره انت مش شايف اخوك بيعمل ايه انت مش شايف البنت اللي كانت داخل بيها دي صغيره ازاي كل حاجه وقلنا ماشي لكن كمان يجيب اطفال البيت
شروق خالد
سليم وهو يضحك وينظر الى امه ويغمز لها بس الصراحه يا ام البت فرسه تستاهل اعمل مستحيل عشانها ولو زين رماها انا بقى هاخدها واربيها على ايدي يا امي لو شفتيها ولا شفت جمالها
الام تنظر اليه بصدمه وتصرخ بعلو صوتها وتترك المكان وتذهب الى الاعلى وتتصل على
شروق خالد